Search This Blog

Sunday, June 5, 2011

Cuti-cuti Malaysia @ Kulaifornia: Chiken chop RM5... ;)

Assalamualaikum....kebelakangan nie, aku asyik cerita berkaitan dengan makan aja kan!? hehe....bermula dengan apa yg aku buat di Kulaifornia, then majlis kahwin..pun ada makan-makan jugak. kalau korang nak tau, aku suka tau makan nasi kenduri! lebih-lebih lagi kalau di UTARA. dengan gulai daging/rendang, ayam masak merah, dalca, daging masak hitam, acar & yang paling best, air asam! aduh..drolling pepagi ahad nie. hmm...nak cari bahan lah..boleh buat! haahaha....

Macam mana hujung minggu kalian. dekat sini, cuaca redup aja. plan sebenarnya nak pergi beli barang-barang rumah sikit. Insyallah, kejap lagi. tapi cuaca yang redup macam nak hujan nie, buat rasa malas nak keluar. aduhhh...tak boleh! beras pun dah hampir habis. sekarang nie, Adik duduk dengan aku. teringat sis Ana perli; amboi 'orang tu' sekarang, bila pasar malam ja, beli-belah sampai 'merendeh' bawak! maksudnya; penuh kat tangan. dah ada Adik nie, dia kuat makan. jadinya bila tak ada pasar malam tu, aku masak la. heheee....kalau aku sensorang, aku jenis makan aja apa yang ada. bila sesekali teringin, baru la masak.

Ok, utk tajuk kat atas tu, nie cerita masa cuti-cuti di Kulaifornia yg lepas. cik yons dok sebut-sebut pasai chiken chop & yg seangkatan dgnnya yang harganya murah tetapi sedap. Kedai nie, apa entah namanya, aku dah tak ingat. tapi lokasinya di Bandar UDA. memang sedap! ;)

ok, enjoy the pic. kalau drolling tu, ambik tisu lap sendiri ekk..;D

 Aneka chiken chop + Bandung Hijau Special  + Jus Durian Belanda 
2 Thumbs-up! ;)

 Me & Yons....jemput makan

Baca apa yg ditulis tu...
ALHAMDULILLAH...antara tempat yg MESTI aku mintak cik Yons bawa bila aku ke sana lagi, Insyallah

3 comments:

Syam said...

alhamdulillah. di sesetengah tempat ada lagi makanan yang berharga murah. apa kata kita pakat2 promo kedai2 tersebut. thump up!..

miss nina said...

menarik kan makan-makan di situ
fyi, bandung soda dan nama kedai tu restoran Angah D & C :)

datang lagi, boleh makan2 di sana.

irl-lis said...

;)

Sham: betul3! Alhamdulillah kan..
Yons: TQVM..dah lupa apa nama kedai dia ;p