Search This Blog

Tuesday, January 10, 2012

'cuci tangan' & 'aku-aku'

Alhamdulillah...dah ok dari food poisoning. syukur tak melarat. bukannya apa, baru EL sehari, dah ada yang 'bimbang' aku akan mc lagi hari nie. aku tak mintak pun sakit & sapa yang mahu sakit kan. tapi dah nak kena, nak buat macam mana. terasa lah jugak. tapi malas nak layan. aku buat dek aja. hidup mesti terus & banyak lagi benda yang aku perlu fikir & setelkan..

hmm..too much to say but could't find the words!? mungkin...aduhai..macam-macam benda berlaku..Allah, beri aku kekuatan..sedih, terkilan semuanya ada. tapi bak kata sis S, ini dugaan & Insyallah, kita mampu atasinya.. sedih melihat 'perang email' yang berlaku. sedih sebab perkara yang didoakan jangan berlaku, berlaku juga. sedih..tidakkah mereka terfikir, mereka itu umpama 'cuci tangan'!? senangkan, 'tolak bulat2' aja. kami tahu, kami di bahagian operasi. tapi tidakkah pernah terfikir, dengan beban yang ditangung, sistem yang belum stabil sepenuhnya, isu semasa & paling penting; tanpa manual, macam mana nak proses? sedih bila dikata kami pernah hadiri kursus seperti yang pernah dihadiri mereka. baru SEKALI hadir, itu pun baru PENGENALAN, bukannya CARA PROSES, telah dikira sama!? sapa yang terlibat dari awal? sapa yang pergi meeting? sapa yang pergi training? kalau nak tolak ke kami, kenapa tak libatkan dari awal!? Ya Allah..kurniakan kami ilham untuk atasi masalah ini. inilah akibatnya bila sesuatu keputusan diambil, tidak melibatkan kedua-dua belah pihak. apalah salahnya, dua bahagian yang terlibat duduk berbincang terlebih dahulu, kaji kesesuaian & permasalahan masing-masing, baru sesuatu keputusan itu dibuat. ini tidak. di sana kata lain, di sini cakap yang sebaliknya. bila dah jadi macam nie, nak dibincangkan semula!? aku tak faham...di 'situ' ada yang berasal dari sini. sepatutnya lebih memahami tugas-tugas & beban di bahagian ini. atau, umpama sesetengah orang, sekarang nie mesti 'sama' aja macam dulu. jadinya, boleh lambakkan apa saja!? macam itu ke?...Ya Allah..kenapa kami jadi macam ini!?

juga, kenapa mesti ada ohh..itu bukan kerja 'aku' @ 'bahagian aku'. kemana semangat satu jbtn!? tidakkah terfikir, kalau diluar, orang lain akan memandang sebagai jabatan. bukan sebagai individu dari bahagian tertentu. Ya Allah, harap jangan sampai parah & ada jalan untuk betulkan semua ini..

'kembali ke pangkal jalan' mungkin!? siapa yang tahu kan!?

Insyallah...ada jalannya nanti... ;D

6 comments:

miss nina said...

kamu sakit perut? kasihannya, harapnya semuanya okay2.

owh..pasal sistem, jangan tak tahu boleh bergaduh2. sedangkan sistem itu asalnya KITA yang manusia yang cipta. mengapa tidak berbalik kepada nilai MANUSIA untuk selesaikan secara baik-baik sahaja.

dan aku yang manusia ini kadang-kadang rasa upset juga.

mungkin sempena tahun baru ni, kita patut lebih positif kan? ayuh!!!!

irl-lis said...

;)

Alhamdulillah..dah ok..

bukan hanya pasai sistem..nantilah aku cerita...dah tak tahan sangat, itu yg terkeluar entry nie..

wehh..bila lah aku dapat 'lari' ke Kulaifornia lg ekk!? ;p

miss nina said...

kamu kena lari jugak. kita g cuti2 ke...tentu menarik kan?

irl-lis said...

Insyallah....kamu plan & nanti bg tau aku ya!

BESTNYERRRRR!!!! tak sabar pulak rasanya... ;D

Anonymous said...

Saya bru je tahu ada isu kt dpn pc psl syst aritu.. Risau tul dengar..klu dh 2 core dept xnk bersatu camna tu?apa pn kena la byk2 sabar ye..-mill

irl-lis said...

Mill..

TQVM sista. sorry ya, bila ko call, semedang ja aku tak dak kat tmpt..

U2 take care di sana...