Search This Blog

Friday, January 21, 2011

rasa hati...(V)

Tebas ladang tanamkan kobis,
Tanam sirih buatkan para
Berapa tenang hati terhiris,

Murung sedih terimbas juga....

Thanks cik yona atas pantun di atas. & thanks sudi layan karenah aku..entah kenapa aku emotional pagi tadi. rasa gugup, teringat, rimas, terbelenggu..semua ada..itu berpunca dari seorang teman yang minta add request something & bila aku buka page itu, nampak balik 'dia'. aku pernah dapat request yang serupa dari 'dia'. tapi aku ignore..dulu..hmm

entah kenapa, itu yang membuatkan aku tersentap.... tapi kau tak bersalah kawan..tidak sekali-kali. cumanya, aku juga akan ignore request itu...maaf sesangat ya..

Kenapa ya, hati nie, terlalu rapuh. fizikal luar, kita boleh pretend apa saja..tapi di dalam..hanya Allah yang tahu..tapi, setiap yang berlaku itu ada Hikmah-Nya kan..Allah jadikan sesuati itu bersebab....Ampun kan aku Ya Allah..tiada niat untuk mempersoalkan atas sesuatu ketentuan-Mu. cuma, aku hamba-Mu yang lemah..bimbing aku, beri aku petunjuk Ya Allah...

aku tahu, itu bukan alasan utk aku terus murung...no..& Alhamdulillah, dah lama ok. walau bukan 100%. cumanya kadang-kala teringat, pun boleh ignore lagi, tapi bila disertakan rasa ingat yang kuat + tersentak..hmm..sedih itu datang balik..

tapi tak apa lah, seperti yang selalu dilakukan bila teringat, doa aku 'dia' sejahtera, walau di mana 'dia' berada..Al-Fatihah ini untuk 'dia'...tak salah kan sedekahkan walau pun untuk insan yang masih hidup...

kawan-kawan yang bersolat Jumaat; selamat solat & doakan aku ya... ;)

p/s: Nuyull, akak dah jumpa 'anonymous' tu! ;p 

4 comments:

miss nina said...

Lyd, soalnya hati kita yang sekuat2 manusia adakalanya lemah juga kan?

:) banyak nak share, btw i prefer ftf (face to face) & pillow talk.

till then, take care ya!

irl-lis said...

betul tu yona..
hmm..mahu sesangat jumpa kamu juga..terasa mahu sama WeGA 'terbang' ke sana... ;p

Insyallah...nanti yer
U2 take care

Anonymous said...

k lyd msti kuat...ye akhirnye jumpe juge anonymous itu...tidaklah saya memberi komen di dalam ati sahaja..hehe...-NURUL

irl-lis said...

nuyull: thanks...apa yg ditulis tu adalah ayat sms 'bengong'! ;p tp TQVM atas segala support, nasihat & paling penting, nuyull & the gang yg bukak kn mata akak

hehehe....godek2, tetiba jumpa mcm mn nak activekan..Alhamdulillah