Search This Blog

Monday, July 12, 2010

kenapa & pupus ....part II

apa pun yang terjadi...
berjalan lah tanpa henti...

entah kenapa, bait lirik tu yang terngiang kat telinga....dulu aku pernah tulis pasai tajuk (berasingan) kat atas di blog lama...tadi, rasa seperti tu macam berulang balik...no, aku kena kuat, & kena lawan. macam bait lirik kat atas tu..

banyak sebenarnya yang nak di tulis kat sini....macam-macam perkara...tapi aku rasa tak boleh....

hmm..cumanya pagi tadi pergi kerja dengan rasa a bit bengong..masuk opis & dapat tau ada taklimat pasai Manual Kualiti..ok, masuk aja lah. boleh juga discuss pasai cara proses lesen & dapat jugak belajar. aku tak pernah proses lesen. tapi dah namanya duduk kat bahagian nie, sedikit sebanyak mesti kena tau jugak. & suatu hari nanti, aku akan kena proses jugak benda tu..cumanya, bagi la peluang aku settle kan 'projek2 sakit' tu. draft sekuriti pun belum finalize lagi & checklist still pending utk dikemaskini. kekadang terasa, kalau aku boleh buat utk RR yang lebih kompleks & too technical, kenapa aku tak boleh buat utk sekuriti plan nie. Insyallah, kurniakan ilham & lorongkan aku Tuhan...

masuk ke tengah hari, dapat msej dari Abah, dia bg tau, ada sampai statement kat kg. rasa pelik & seingat aku, tak pernah pulak tak settle. tapi bila difikirkan balik mungkin ada nie..kalau tidak, tak mungkin sampai statement tu...check balik resit2 lama, tak jumpa yang bulan 1 & 2. masa tu dah pukul 1 lebih, terus call service centre..hmm..betul, tak settle utk 2 bulan..masa tu tengah dok settle hal rumah - mild renovation...aduhai..sabar ajalah..nie dugaan untuk aku...tapi rasa tak boleh kacau dari sumber lain...hmm..mesej Fendi..Alhamdulillah ada baki yang dulu kat dia...& Alhamdulillah dia faham...maaf kan Kak Ya, Fendi..terpaksa segera..tapi aku bersyukur Ya Allah, adik aku faham segalanya..

Cik yona...tak rugi berbuat baik dengan keluarga...sebab apa-apa yang berlaku, orang pertama kita akan berpaling, keluarga kita. & susah senang, family bersama kita. bahagia mereka, kita akan bahagia... kawan..tak semestinya...ko pun faham kan...aku jugak bukan kakak yang baik...tapi aku mohon adik2 aku dapat ambik apa yang diaorang rasa baik & tinggalkan apa yang buruk...tapi kawan-kawan ku, terima kasih sebab sentiasa juga ada bila mana aku perlukan...macam mana aku sayang adik2 aku, macam tu la rasa kasih aku pada korang... ;)

....I'm gonna smile cause I deserved to..
& I'll be better in time...

p/s: Well..cik Lumix..nampaknya akan kena hantar service yer...sayang sebenarnya dgn dia..& nampaknya dia still kena berkhidmat lagi..boleh ya!;)



0 comments: