Search This Blog

Friday, November 19, 2010

syukur pada-Mu...(II)

Alhamdulilah...
Alhamdulillah.. bangun pagi, ada mak yang dah sediakan sarapan
Alhamdulillah.. ada mak & abah yang aku dapat cium tangan sebelum ke tempat kerja
Ahamdulillah.. atas berita walaupun tidak rasmi... aku berdoa agar nama aku tidak naik, walaupun a bit terkilan di hati..kenapa mesti 'dia', sudah tertutup kah peluang kepada orang lain..dari bahagian lama misalnya..biarlah..Allah yang Maha Mengetahui & ada hikmah atas apa yang berlaku
Alhamdulillah..surprise utk mak di tengah hari..juga atas kurniaan rezeki dari-Nya.. masak lemak bayam + keledek & sambal belacan..perghhh!;p mum, you're the best! tiada tandingannya
Alhamdulillah.. petang disambut dengan kopi panas + bahulu & malamnya nasi lemak sambal telur puyuh...
Alhamdulilah, cita2 utk naikkan berat badan akan tercapai! ;p

So which of the favors of your Lord would you deny?
Ar-Rahman, 55:13

Berita itu..
Nampaknya, 'jodoh' dengan boss tidak panjang! ;p tadi diberitahu pertukaran akan berlaku & berkuatkuasa Januari 2011. terkedu jugak masa dapat tahu. my colleagues ramai yang sedih. Nurul & kak Ana pun sama. sabar yer my dear sis. Insyallah, ada hikmah-Nya nanti. siapa tahu, bos baru itu, tidak seperti yang disangka. paling penting, kita bukan berseorangan. kalau sebelum nie, semua cabaran, dugaan, kita bersatu, Insyallah. ini pun kita akan hadapi sama-sama.

memang ada rasa, masih banyak yang belum dipelajari. dengan En. Y, aku belajar erti kesabaran. & yang paling penting, apa pun yang dilakukan oleh orang lain terhadap kita, tangani dengan berhemah & jangan sesekali balas dendam. amarah tidak ke mana. juga jangan buat benda yang sama kepada orang lain. nasihat yang paling tidak aku lupa dari nya, sentiasa jaga ibadah kita dengan Allah, Insyallah Dia akan lorongkan petunjuk atas apa yang berlaku. dengan kata-katanya juga, aku pernah menangis depan di hadapannya...Alhamdulillah, Allah bagi aku peluang untuk merasa berada dibawahnya, belajar banyak perkara & aku mohon agar kami tetap ditegur, dibimbing, walaupun kami akan berbeza Bahagian..Insyallah

p/s: terfikir, kalau la berlaku di bahagian 'itu' & melibatkan boss lama..hehe. agak2, bagaimana 'mereka' menghadapinya....JAHAT!;p

& dialog tadi dengan mak;
me: waa..tulang!! adik, kalo dapat sup sedapkan!?
adik: ehmmm..
mak: haishh..satu persatu la. nie dah ada nasi lemak sambal telur puyuh. kata lepas nie nak ayam masak kicap, lepas2 tu lah..
me: ehehee....;p

2 comments:

miss nina said...

wah..happynya dia
asyik makan , makan dah makan aje

kirim la kat kulai
(makcik patut dtg kulai, lyd masak, kita makan..negehehe :P)

irl-lis said...

;)
Alhamdulillah..selera makan aku dah ok. memang asyik makan aja..
hehehe...kalau lah kita nie dekat, pasti akan ajak kamu join sama tau. Insyallah, lain kali yer, boleh aja! ;p